۱۳۸۹ خرداد ۲۷, پنجشنبه

افغانستان ابر-قدرت شد


وزیر معادن افغانستان گفت که برآورد امریکایی ها ( ارزش هزارمیلیاردی این معادن) بسیار " محتاطانه " بوده است. وی به خبرنگاران گفت : " گم اش کن ،  احتیاط به چه دردی می خورد ؟ چرا سه هزار نگوییم ، چرا چهار هزار نگوییم؟ زیادش خوب است". وزیر معادن که احساساتی شده بود وضعیت جهان را در " برهه ی کنونی" بسیار حساس توصیف کرد و گفت :
" جمهوری اسلامی افغانستان همدردی عمیق خود را با قربانیان زلزله ی عظیم سودان اعلام می کند و قول می دهد که پنج صد هزار میلیارد دالر به زلزله زده گان مسلمان این کشور کمک کند". یکی از خبرنگاران که سال ها در افغانستان کار کرده بود و بنابر این چندان تعجب نکرده بود خطاب به وزیر معادن گفت : " ببخشید ، در سودان که زلزله یی نشده است".  وزیر مذکور در پاسخ این خبرنگار آهی کشید و گفت : " در سودان زلزله شده است. این زلزله سال هاست که اتفاق افتاده است. این زلزله زلزله ی ظاهری نیست. زلزله ی نابودشدن زیبایی های معنوی و به تاراج رفتن تاریخ پنج هزارساله ی آن سرزمین مردخیز است...". خبرنگار مذکور که عصبانی شده بود زیر لب گفت : " بول شیت ! این ها که شور بخورند برای کشور ها تاریخ پنج هزار ساله جور می کنند".

در خبری دیگر ، گفته می شود که حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان از موقعیت فعلی خود به عنوان رئیس جمهور ابراز ناخشنودی کرده و گفته است : " این مقام های پر زرق و برق دنیوی چیزی نیست که مرا راضی کنند. من از اول هم گفته بودم که برای من خدمت به مردم محروم افغانستان و رشد صنایع کشور مهم تر از رئیس جمهور شدن است". بر اساس گزارش ها ، حامد کرزی به مشاوران نزدیک خود گفته است که مقام ریاست جمهوری یک مقام مناسب برای خدمت نیست. وی تلویحا آماده گی خود را برای گرفتن پست ِ وزیر معادن و صنایع نشان داده  و گفته است : " مهم این نیست که چه مقامی بالاتر است و چه مقامی پایین تر. من در این روزها به طور عجیبی علاقه مند خدمت به مردم از طریق معادن و صنایع شده ام".

۵ نظر:

ناشناس گفت...

سلام آقاي هاتف مطالب ويبلاگ شما جالب و خواندني است من هر از چند گاهي سر مي زنم.گفتمان با اين مطالب اخيرا بروز رساني شده است.
۱ـ تلاشهاي صلح به كجا مي انجامد
۲ـ كشف معادن جديد در كشور تهديدها و فرصت ها
۳ـ كودكان كشور را دريابيم
۴ـ چرا تقدير جنوب اينگونه رقم خورده است.
۵ـ ... خوشحال مي شويم اگر از نقد ونظر تان بهره مند گرديم. ضمنا اين صفحه را در پيوند هاي گفتمانhttp://www.rohani1359.blogfa.com/ اضافه نموده ايم شما هم اگر صلاح دانستيد مي توانيد چنين كنيد

هوسی گفت...

طنز نهایت عالی وبه جا وبه موقع،
واقعاً کرزی اگر چانس بیابد اینبار خودش وزیر معادن می شود وبرادرش را معین مسلکی آنوزارت خواهد ساخت تا پیاده دان دروازه هم کل قندهاره خواهد مقرر کرد!

هاله بسر گفت...

کجای بابا...!؟
بیا یه چیزی بنویس!
خیلی وقته که رفتی تریپ جدی گرفتی و واسه ما خودتو میگیری.
آره بابا ،بیا ...!

ناشناس گفت...

هاله بسر جان
اطاعت می شود. این تابستان لعنتی آدم را کج خلق و خشک دماغ می کند. می نویسم.

قلندر گفت...

استاد هاتف سلام.
یک نوشته بنام " مصاحبه های بلستی" دارم که نیاز به نقد و نظر تان را دارد.
بدرود.