۱۳۸۹ شهریور ۱, دوشنبه

ماه رمض گشایی

ماه رمضان قطعا ماه برکات بسیاری است. اما خدایی اش بعضی آدم ها در این ماه بیشتر از دیگران  دل هر ذره را که بشکافند آفتابی ش در میان بینند. یا اصلا دل ذره را نشکافته چراغ سر کوچه و اشاره ی ترافیکی و اینها هم در نزدیکی های افطار پیش چشم شان آفتاب آفتاب می شود. دیروز شام یکی می گفت :  می دانی چرا رمضان را رمضان می گویند؟". گفتم نه. گفت :  رمضان از رمز می آید. این ماه را به خاطری ماه رمضان می گویند که در آن هزاران رمز گشوده می شوند و انسان به چیزهایی دست می یابد که در غیر این ماه دست یافتن به آن ها محال است.
گفتم : ببخشید. تفسیر شما خیلی دل انگیز است , ولی رمضان را به "ض" می نویسند نه با "ز". در حالی که رمز به "ز" نوشته می شود.  با تندی گفت : من معنای اش را می گویم. و گرنه هر کودک سه ساله هم می داند که رمضان به "ض" نوشته می شود.
حیران شدم که چه بگویم. کاش سال تولد خودش را می پرسیدم.

۱ نظر:

قلندر گفت...

سلام استاد عزیز.
این ماه رمض گشایی هم که خیر؛ ولی همان خود آموز خیلی جالب بود. دمل میشود که در این ماه با رکت بکار بندم و ببینم که نتیجه می دهد یا خیر. شما تجربه کرده اید لابد! خوب است؟
سبز باشی.
راستی در قلندر نامه منتظر تان هستم و در ضمن لینکتان کرده ام و شما هم در جمع کژاندیشان درج نمایید.
ممنون.