۱۳۸۹ مهر ۲۸, چهارشنبه

به اسلام می کشند با سی دی ها

سایت بی بی سی فارسی نظر خواننده گان خود را در باره ی رشد اسلام گرایی در تاجیکستان پرسیده است. کامران از دو شنبه چنین نوشته :

« امروز نهضت اسلامی هر کار می کند مردم به طرف اسلام بکشند از طریق کتاب یا سی دی ها. امروز حتی دانش آموزان طرف اسلام را می گیرند و ادیان دیگر کفر می داند. می خوا هند تاجیکستان حکومتی اسلامی می کنند مانند ایران».

من نامه یی نوشتم به کامران و آن را با شما هم در میان می گذارم :

کامران جان ،
من قربان شما که سخن خیلی نغز می کنید. خوب باشید.
برادر گل ،
مردم به طرف اسلام نکشید. ما کشیدیم در افغونستان به خدا چه شد. خون ها رفت و همین دم نیز می رود. ما گفتیم که دیگران کفر. دیگران باید کشته گردند. آخر خود را کشتیم. شما یک باره به افغونستان سفر نمایید ببینید که آدم ها که طرف اسلام می گیرند چه حال و روز می باشند. در همین ما بین عرض می کنم که اگر حکومت اسلام می خواهید چرا مانند ایران؟
ای برادر مان ،
این آرزو شما را سرگردان به مثل ما می کند. ما وطن خود اسلام کاری کردیم. مذهب کاری کردیم. مردم را پراندیم به سوی اسلام. حالا یک ملت شرمناک می باشیم چرا که آخرش خیلی بد می باشد. در آن وقت های دانش آموزی شعار می گفتیم که « خدایا خدایا ، تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار». خدا خمینی نگاه نداشت. ما خری می کردیم. شما شوق نکنید که اسلام کنید به مانند ایران. بدبختی شما بی نهایت می شود.
ما اندرز خود به شما انداختیم ولیکن دانسته ایم که حالی خون شما جوش زنی گرفته و به راه خود روان می باشید و حتما طرف اسلام می گیرید. خدا خیر تان را پیش نماید.
با احترام های درست ،
دوست شما .

۳ نظر:

روح خدا گفت...

هاهاهاهاهاهاهاهاهاها .... چقدر شیرین تاجیکی نوشته می کنی هاتف !!!
چه میشود در رهانه هم گاهی همی رقم
"البته جدی" نوشته کنی؟ ها؟ چه می شود؟

خوش باشی

حسین عباسی گفت...

خداوند برادران تاجیکمان را به راه راست هدایت کند.

هاله بسر گفت...

با ععععرض سلام وتسلیت به هم زبانان تاجیک
برادرم ریخته ها،علیرغم اینکه شما غیر خودی هستید ولی من گاهی آنچه از شما میریزد را، در "ریخته ها" و آنچه از شما رها میشود را در "رهانه" میخوانم .بگذریم،خدمت این دوست تاجیک این پیام بنده برسان که ما نیز چون شما اسلام میخواستیم واسلام چونان "هاله ها" بر سر ما نهاد که از نهادمان و از...مان صد هاله های آتیشین بیرون زدتا انجا که از قدس گذشتیم ،از کربلا گذشتیم ،از آل سعود گذشتیم و از خودمان هم خیر سرمان گذشتیم.