۱۳۸۸ خرداد ۱۹, سه‌شنبه

خیر است ، حذف کنید اما در تلویزیون نشان بدهید

حتما مطلع هستید که ده ها نفر ( آخ ، عددم!) از نامزدان ریاست جمهوری افغانستان از لیست نامزدان حذف شده اند . در زیر علل و دلایل حذف بعضی از این افراد را خدمت شما تعلیم می کنیم :

عبدالوکیل سوهان :

به خاطر ِ تخلص غیر متعارف خود حذف شد. او هر چه استدلال کرد که تخلص رئیس جمهور یکی از کشورهای افریقایی چلپاسه ی زرد معنا می دهد کسی به حرف اش گوش نداد. یک نفر از گلچین کننده گان نامزد ها که مسئول یکی از کمیسیون های سه صد و شصت گانه ی برگزاری انتخابات بود گفت : برادر عزیز ، کافران گوشت خوک می خورند ، ما هم بخوریم؟ وی در همان جا از دست همسایه ی خود نیز در نزد ملت غیور افغانستان شکایت کرد و گفت : " هفته ی گذشته خداوند به همسایه ی ما که کلب اصغر نام دارد یک دختر داد . بی وجدان اسم اش را آرمیتانیکامالاهو گذاشته است".

ساعده جلیل:

او را به خاطر نامرد بودن اش حذف کردند. کمیسیون رسیده گی به شکایت های انتخاباتی در این مورد بیانیه یی صادر کرد و اظهار داشت : " جنایت کار بهتر است از نامرد" ( گفته می شود که سفارت ایران در کابل کمیسیون مذکور را متهم به سرقت ادبی کرده است. بنا بر گزارش ها سفیر ایران گفته است که هر وقت کسی از رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران نقل قول می کند باید قانونا از ایشان نام ببرد).

عبدالقسیم خرم ( رابطه یی با کریم خرم ندارد):

او را به دلیل عظمت بی نظیر جثه اش از نامزدی محروم کردند. یکی از مسئولان که در حذف نام او از لیست نامزدها نقش فعال داشت گفت : " فکر کنید که این آدم رئیس جمهورشود . فردا هر گلوله یی که به طرف کابل فیر شود به او خواهد خورد". وی اضافه کرد : " نمی دانم چرا بعضی از برادران که حتا قادر به کنترول چربی بدن خود نیستند فکر می کنند که توانایی اداره ی مملکت را دارند؟".

محمدخان هلمندوال :

خودش خواهش کرده بود که در نزدیکی های انتخابات نام اش را از لیست حذف کنند. او که پیش از انتخابات ِ امسال در هلمند به " مامد ِ گنده" مشهور بود ، در مصاحبه یی با تلویزیون ملی افغانستان گفت : " آدم را که در تلویزیون نشان می دهند خیلی مزه می دهد. کاشکی به ما اجازه می دادند که باز نامزد می شدیم و باز ما را حذف می کردند و همین قسم ما را در تلویزیون نشان می دادند نی؟ ".

سید نورالدین مصطفوی بالاجویی منتظر الظهور :

او را به دلیل پیشینه ی جاسوسی برای امام زمان از نامزدی ریاست جمهوری محروم کردند. وی در واکنش به این خبر در خیال ِ خود از زمین برخاست و بالا رفت و بالا رفت و در میان ابرها ناپدید شد. یکی از شاهدان این رویداد ِ عجیب گفت : " اگر من این قدر قدرت تخیل می داشتم تا کنون بیست مجموعه شعر منتشر کرده بودم".



در اخیر شما را به خداوند بزرگ سپرده و از بارگاه آن حضرت برای تان جانجوری و عافیت و تندرستی استدعا نموده قلبم را از این راه دور به شما نزدیک کرده خداحافظی نموده و نظرهای خودها را از طریق لینک هایی که شما را به اینجا می آورند فرستاده مایان را خواطر جمع نمایید.

۶ نظر:

reza گفت...

ha ha ha
khater jam baashin sayb

Unknown گفت...

بسیار زیبا

mehrgan گفت...

maa ham khastim hazeri khodra imza konim ,sabz bmanid

جاسوس گفت...

تعدادی از موسسات و روشنفکران بی کار در کابل از کمیسیون توضیح خواستند. آنها خواستار شفافیت در مورد حذف شدگان رییس جمهوران احتمالی وطن شدند.

کمیسیون بعد از یک جلسه سری به فیصله نمود که :

" به جنجالش نمی ارزد "

Shaharzad گفت...

عالی بود لالا جان. همیشه بنویسید.

مریم شهرتاش گفت...

خیلی زیبا بود.