۱۳۸۹ اردیبهشت ۳, جمعه

هلو؟ شرکت اهل دل؟ هلو...


آیت الله جنتی امام جمعه ی تهران فرمود : " یا ایها الذین آمنو بالروحانیه ، فمنکم الناس قادرون علی پیش بینی الزلزله و هم فقط و فقط اهل دل. البقیه یضیعون قوتهم فی الهیچ کمثل خر در گل".
ترجمه : ای کسانی که ایمان دارید بدانید که فقط اهل دل می توانند زلزله را پیش بینی کنند. بقیه بی خود زور می زنند.
به دنبال این کشف بزرگ – که توسط یک اهل دل بزرگ صورت گرفته- کارمندان بسیاری از مراکز زلزله شناسی جهان تحت تعقیب قانونی قرار گرفتند. سخن گوی اینترپول به خبرنگاران گفت : " این شارلاتان ها ده ها سال است که ملت های جهان را گروگان گرفته اند و به نام دانشمند و متخصص بیت المال دنیا را غارت می کنند ، در حالی که یک نفر شان هم اهل دل نیست".

دولت امریکا به محض اطلاع یافتن از سخنان آیت الله جنتی رئیس مرکز زلزله شناسی این کشور را از کار اخراج کرد و به جای او یک نفر افغان به نام " دل آغا" را به سر پرستی این مرگز گماشت. گفته می شود " دل آغا" پیش بینی کرده که در سال 2010 میلادی یا در پاکستان زلزله می شود یا نمی شود و اگر زلزله نشد معلوم می شود که وقوع زلزله از همان اول منتفی بوده است.

در خبری دیگر ، علی معلم دامغانی شاعر متعهد و کفر شناس ایرانی دیروز در یک نشست اضطراری خواهان دستگیری فوری فرد فاسدی به نام " میرزا عبدالقادر بیدل" شد. وی این بیت بیدل را برای حاضران خواند :
به انگشت عصا هر دم اشارت می کند بیدل
که مرگ اینجا است یا اینجاست یا اینجاست یا اینجا
وی گفت : " توجه می فرمایید که وقتی آدم اهل دل نباشد چه قدر در تشخیص چیزها دچار تردید می شود؟ فرض بفرمایید که این آدم – که در کمال وقاحت به بیدل بودن خود اعتراف هم کرده – زلزله را پیش بینی کند. آن وقت خواهد گفت : نمی دانم در آنجا ، یا در آنجا ، یا در آنجا یا در آنجا زلزله خواهد شد. آخر این هم شد پیش بینی؟!".  
 
بر اساس تازه ترین گزارش ها شرکت کامپیوترسازی "دل"(DELL) اعلام کرده که این شرکت در اولین ساعات پس از پخش سخنان جنتی نود و هفت میلیون تقاضا نامه برای خریدن لپتاپ های جدید این شرکت دریافت کرده است. رئیس این شرکت به رسانه ها گفته است: " خوب ، طبیعی است که بسیاری می خواهند اهل دل باشند و از قدرت پیش بینی زلزله برخوردار شوند". 

۴ نظر:

احسان درویش گفت...

عجب سوژه های!
براستی اهل دل بودن هم خوب است. اما پیش بینی- نه پیشِ بینی- اش از جای دیگر آب می خورد.
سر زنده باشی استاد.
سلام و تا سلام دیگر سلامت باشید.

افغان بلاگر گفت...

سلام
اگر اشتباه نکنم فیض کاشانی نیز سروده بود که «چشم دل باز کن که جان بینی، آنچه نادیدنی است آن بینی» من نمی دانم که البته دل در اینجا یا در سخنان جنتی صاحب چه معنی می دهد اما بعضی وقتها وقتی دلمان درد می کند توصیه می شویم به رفتن به تشناب.
شاید چشم دل هم همان طرفها باشد که فقط اهل دل به توانایی های آن پی برده اند.
پاینده باشید

Unknown گفت...

یکی دیگر از همین اهل دل ها گفته بود زلزله به میزان زنا در واحد سطح شهر در واحد زمان بستگی دارد. این یکی حد اقل زلزله شناسی را به دل ارتباط داده نه به پایین تنه. خمینی بی انصاف عجب بلایی آورد سر باز مانده های امپراطوری فارس.

مصطفی کیا گفت...

جالب بود