۱۳۸۸ فروردین ۲۸, جمعه

موثق ، اما بی تفسیر 1

خواننده های عزیز ( چند تا خواندن دارید؟) ،

چون اطلاعات موثق در این روزگار کمیاب اند ، من تصمیم گرفتم که از این پس هر روز ( به استثنای روزهایی که شامل هر روز نیستند) پنج خبر مهم و موثق را به اطلاع تان برسانم. دو هفته بعد که ان شاءالله همه ی درد و بلاهای شما به سر من بخورد ، ممکن است من خودم در کوزه بیفتم. این هم ده خبر مهم امروز :

  • مارشال قسیم فهیم با نامزدی داکتر عبدالله عبدالله مخالفت کرد. وی این کار داکتر عبدالله را غیر اخلاقی و نمونه ی بارز پامال کردن حقوق زنان خواند و تا خواست چیزهای دیگری هم در این زمینه بگوید یکی از مشاوران اش به او گفت : منظور آن نامزدی نیست.
  • آیت الله شیخ آصف محسنی به پیروان خود دستور داد که از شکستن شیشه های مکاتب پرهیز کنند. وی این کار را مغایر تعلیمات اسلامی دانست. گفته می شود در جلسه ی محرمانه یی که به خاطر تصمیم گیری در باره ی مراحل بعدی ِ سرکوب کردن " ماش" ( مخالفان احوال شخصیه) برگزار شده بود ، یکی از مشاوران آقای محسنی بی هوش گردید. گفته می شود وی پس از به هوش آمدن در دهلیز مدرسه ی خاتم النبیین در حالی که با انگشت به سینه ی خود اشاره می کرد گفت : این زن اعصاب خود را از دست داده است. وقتی به او تذکر دادند که او مرد است و نه زن، وی فریاد حزینی از دل بیرون کشید و دو باره بی هوش شد . وقتی دوباره به هوش آمد گفت :معذرت می خواهم ، ایشان آدم را گیج می کنند ، من مرد ام؟
  • نبیل غمین مسکین یار مبصر تلویزیون آریانا در خارج از کشور حکم آزادی پرویز کام بخش را صادر کرد. قرار است کام بخش در اولین فرصت پس از آزادی خود به مرکز کمیسیون مستقل حقوق بشر برود و در محفلی از همه ی کسانی که در مدت زندان برای آزادی او تلاش کردند تشکر کند. یکی از نزدیکان کام بخش از آقای مسکین یار تشکر کرد و گفت : ما از اقدام قاطع ایشان خرسندیم ، منتها دروازه ی زندان قفل است و کسی را هم نزدیک زندان نمی گذارند.
  • در پی انتشار خبر بیرون آمدن دیوان حامد کرزی- رئیس جمهور- شاعران و ادیبان پایتخت به کتاب فروشی ها هجوم بردند ، اما چیزی نیافتند. محب بارش که عصبانی شده بود به خبرنگار ِ بی بی سی گفت :" این ها همیشه از این چیزها می گویند. اما چیزی به کسی نشان نمی دهند". بعد تر معلوم شد که منظور از دیوان کتاب شعر نبوده و مقصود در واقع همان شکل جمع ِ " دیو" بوده است. در کل منظور این بوده که کدام جن گیر هندوستانی دیوهای آقای کرزی را از وجود او خارج کرده و دیگر ایشان کاملا در اختیار خود می باشد.
  • بیرق های چندین امام دیگر شیعیان نیز وارد کابل گردیدند. گفته می شود پسر سید فاضل در اعتراض به وارد کردن این بیرق های تازه و شکسته شدن نرخ بازار روزه گرفته است. وی پیش از روزه گرفتن تمام مشکلات کشور و مخصوصا مصایب دامن گیر شیعیان را ناشی از بی قانونی و سوء استفاده از احساسات پاک مردم دانست و گفت : "دولت باید بر واردات بیرق مالیه های سنگین وضع کند". وی در ضمن اعلام کرد که امام زمان (عج) از شنیدن خبر وارد شدن بیرق های دیگر به کابل به شدت تکان خورده و عصبانی گردیده است. در پاسخ به این سوال که او از کجا می داند که امام زمان عصبانی شده ، پسر سید فاضل گفت : " من هر شب در پشت حویلی خانه ی مان با ایشان ملاقات دارم". بنا بر گزارش ها هنوز این جمله ی او تمام نشده بود که صدها هزار نفر از مردم متدین و غیور هزاره برای زیارت پشت حویلی پسر سید فاضل به طرف خانه ی او یورش بردند.

۱ نظر:

رسول گفت...

سلام هاتف جان
چه به شوخی ویاجدی خدمت مردم عزیز عرض کنیم باز هم بعضی ها رهاگر سید فاضل و محسنی نمیباشند. بصورت جدی اگر خدمت شما که استاد جدی ها وشوخی ها میباشید عرض نمایم که واقعا جوک های شما آدم را اولا میخنداند و بعدا سر فرصت وقتی به حال واقعی خویش پی بردیم به گریه میندازد و نتیجه به کجا بودن مارا پیش چشم می آورد.