۱۳۸۸ فروردین ۳۱, دوشنبه

موثق ، اما بی تفسیر 4

خبر اول :

سازمان ملل گفت که با بی سوادی در افغانستان مقابله کنید. صدها هزار جوان متعهد افغان یک صدا گفتند : چشم! به دنبال این قومانده ی سازمان ملل چهار و نیم میلیون مادر ، شش میلیون پدر ، سه میلیون خواهر و دو میلیون برادر به شدت مجروح شدند. آنان از دست با سوادادن خانواده های خود لت خوردند. نماینده ی سازمان ملل از وقوع این به قول ِ او " فاجعه" ابراز تاسف کرده و گفت : " با سواد های افغانستان هم خیری ندارند. ما نگفتیم که با بی سوادان مقابله کنید. گفتیم با بی سوادی مقابله کنید". یکی از باسوادانی که از لت کردن خسته شده بود در پاسخ این مقام سازمان ملل چنین گفت : " بی سوادی که در هوا نیست تا ما با آن مقابله کنیم. بی سوادی در وجود بی سوادان هست و ما هم هر وقت که می خواهیم بر آن حمله کنیم با گوشت و پوست و استخوان هم درگیر می شویم".

خبر دوم:

محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور افغانستان در دیدار با شیخ عزیز اکمل طفیل بن خالد آل طغیان وزیر امور ِ شکار ِ شیخ نشین امارات متحده از برنامه ی دولت افغانستان برای جمع آوری گداها از شهر کابل پرده برداشت. بنا به چشم دید شاهدان وقتی خلیلی پرده را برداشت در زیر آن عده یی سوته به دست خشم گین ایستاده بودند و منتظر امر دولت بودند. آقای خلیلی اظهار داشت که گدا بر بیست و سه نوع است و آن گاه در باره ی هر کدام به تفصیل سخن گفت. وی همچنین بر ارتباط بسیاری از این گداها – مخصوصا نوع شانزده و هفده ی آنان- با طالبان و القاعده روشنی انداخته ، گفت : " هر روز هم وطنان ما توسط گداها به قتل می رسند. این جریان باید متوقف شود". بنا به گفته ی وی دولت قصد دارد یا طالبان را از بین ببرد یا گداها را. وی در پاسخ به یک خبرنگار که خواهان نابودی هر دو بود ، تبسمی سرشار از هرمنوتیک کرد.

خبر سوم:

محمود احمدی نژاد در اجلاس دوربان افغانستان را نیز به لیست کشورهایی که باید از نقشه ی جهان محو شوند اضافه کرد. وی خطاب به افغانستان گفت : " اینو نگاه کن اینو ، جانم ! خیلی ریز می بینمت!". آگاهان بر این باور اند که احمدی نژاد به دنبال شکایت یکی از باجه های خود از دست دروازه بان افغان خود این موضع را اتخاذ کرده است. گفته می شود "گل نظر" پیر مرد افغانی که دروازه بان خانه ی یکی از باجه های رئیس جمهور ایران بوده فرار کرده و از ایران خارج شده است.

خبر چهارم :

بر قانوان احوال شخصیه ی شیعیان ماده های جدیدی افزوده شد. بنا به گفته ی کسانی که این اضافات را دیده اند در این ماده های جدید حقوق زنان به صورت کامل رعایت شده اند. در یکی از این مواد اضافه شده آمده است : " زوجه ها (زنان) حق دارند هر دو ماه یک بار از اطاعت از زوج های خود سر باز زنند". یکی از زنان به نام " ثریا جهش ِ حقیقت جو ( امواج)" که از این ماده ی قانونی جدید اطلاع یافته بود گفت : " حالا من می دانم که با این پدر لعنت چه کار کنم". خانم دیگری که خانم اولی را می شناخت و مخالف این ماده ی اضافه شده بود اظهار داشت:

گر نهد یک خشت را معمار کج

تا ثریا می رود دیوار کج


خبر پنجم:

صبغه الله مجددی رئیس سنای کشور از ایجاد آدرس ای میل برای خود خبر داد. وی که در کنفرانس همکاری کشورهای اسلامی با همدیگر سخن می گفت در باره ی تازه ترین ای میلی که دریافت کرده است چنین گفت : "

دیشب در ساعت دوازده این جانب از یک شخص مسلمان به نام حبیبه عظام ای میلی گرفتم و خیلی جگرم خون شد. این خانم مسلمان در کشور کنگو زنده گی می کند. شوهر این خانم که یک تاجر میلیونر بوده ناگهان در سویس از دنیا می رود. دولت سویس کلیه ی حساب های بانکی این مرد را مسدود می کند. حالا همسر این مرد که همین خانم حبیبه عظام باشد از من به عنوان رئیس سنای افغانستان کمک خواسته تا دارایی های شوهراش را باز پس بگیرد. این خانم به من قول داده که نصف سرمایه ی شوهر اش را به من بدهد. من برای کمک به این خانم مسلمان درمانده تمام مشخصات حساب بانکی خود در سویس را در اختیار او قرار دادم و ان شاء الله مشکل او به خیر و خوبی حل خواهد شد". آن گاه آقای مجددی آدرس ای میل خود را به حاضران داد. آدرس وی این است :

Seb_moj_the first mojah_president (before idiot Rabba_bor)now in Sen@yahoo.com

۸ نظر:

s گفت...

hahahahahha hhahahhaha
can't believe it man,

great job you did,

thanks
s.

صادق گفت...

عالی است جناب هاتف صاحب!

موفق باشی

پویا گفت...

هاتف عزیز سلام ! دست مریزاد . باور کنید که من همیشه اینجایم و مترصد شکار . موثق های بی تفسیر ، طنز های زیبایی هستند . می شکارم شان با بهتر بگویم که می دزدم شان . چه موافق باشید و چه هم مخالف . رسم رسانه اینچنین است وای وای . شما زنده باشید

حضرت وهریز گفت...

ایمیل حرف نداشت! زنده باد هاتف! پس از این باید با خود قرار بگذارم ریخته ها را در خانه بخوانم. در جای کار خواندن ریخته ها همان و غیرجدی گرفته شدن بنده از جانب همکاران همان.

ناشناس گفت...

ha ha ha
koshti az khanda
email address besyaar aali bood

ناشناس گفت...

تا به حال من متحیر بودم که کدام جانب بر حق است اما از دیروز که پیام تحریری آیت الله محقق کابلی را خواندم حالتم دگرگون شد . در حدود هزاران ورق از اعلامیه ی حمایت حاج آقای محقق کابلی دیروز در غرب کابل به تمام مناطق پخش گردید و این نه تنها من بلکه هزاران نفر از مقلدین آیت الله محقق کابلی را به سمت همسویی با مصوبه ی احوالات شخصیه ی شیعیان کشانید . ما باید از خود بپرسیم که اگر این قانون احوال شخصیه نظر شخصی شورای علمای شیعه تحت رهبری آقای محسنی بوده پس چرا بزرگان ما هزاره ها آیت الله تقدسی - آیت الله صالحی مدرس و حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی که مرجع تمام مومنین هزاره می باشد از این مصوبه حمایت قاطع میکنند ؟
آنچه را که آقای محسنی به قاطعیت در مورد تغییر نا پذیری این قانون در سطح بین المللی بیان داشت همان تغییر ناپذیری در پیام حضرت آیت الله محقق کابلی نیز در فقره ی سوم بیانیه ی ایشان به وضاحت درج شده بود
اینجا بحث روی دینداری و بی دینی می باشد کسانی که دین ندارند و یا دین دارند ولی ضعیف میتوانند دنبال اوباما و شیفر و سیما سمر بروند و لی کسانی که دین دارند و در بی اطلاعی بسر می بردند حالا با پیام بسیار روشن مرجع تقلید تمام هزاره ها حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی باید به دفاع و همسویی با همین قانون احوال شخصیه ایستاده شوند .
من طرفدار آقای محسنی نیستم اما طرفدار قاطع قانون پیش کرده ی او می باشم . دیشب من و فاملیم زیاد روی این موضوع بحث کردیم و برادرم گفت که بعد از پیام حاج آقای محقق کابلی 600 نفراز محصلین جاغوری در پوهنتون کابل به طرفداری از همین قانون تصمیم قطعی گرفتند و گذشته از این طومارهای حمایت گرایانه ای که از غزنی و بامیان و جاهای دیگر به آقای محسنی می رسد این موضوع چی چیزی را نشان می دهد ؟ اگر مبالغه است چرا ما این کار را انجام داده نمی توانیم و اگر واقعیت و راست است آیا ما بدست خود تیشه به ریشه ی هویت مذهبی-ملی و دینی خود نمیزینیم و خود را نزد سنی ها خجل زده نمیکنیم ؟

ناشناس گفت...

hahaha very funny Hatif lala! keep up the good work! hope u can update this page daily.

Shaharzad گفت...

سلام و درود...
تیزبینی و ظرافت تان بی نظیر است... امیدوارم به نوشتن در اینجا ادامه بدهید