۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۸, دوشنبه

موثق اما بی تفسیر 10

ابتدا یک توضیح :
یکی از دوستان پرسیده بود که آیا من نوشته هایم را مستقیما در کامپیوتر می نویسم یا اول بر کاغذ می نویسم و بعدا آن ها را در کامپیوتر تایپ می کنم. عرض شود که من اول بر کاغذ می نویسم بعد چتل نویس ام را در کامپیوترپاک نویس می کنم. نمونه های زیر شکل چتل نویس یکی دو نوشته ی من اند :
امروز می خواهم در مورد رابطه ی دانش قدرت و شخصیت انسان بنویسم. هایدگر فوکو معتقد است که قدرت انسان را خراب و ناتوان ... فوکو معتقد است که قدرت انسان را دچار توهم میکند می کند. مثلا در افغانستان تعدادی از آدم های پلید که به اندازه یک شتر هم عقل ندارند گمان می کنند با قدرت اما خوب می دانند که چه گونه مثلا در افغانستان بعضی کسان

امروز می خواهم پاسخ یکی از خواننده گان وبلاگ را بدهم که گفته است چرا با ملاها هم صدا شده ام و مطالب ضد ترقی و پیشرفت می نویسم.

آقای طرفدار پیش رفت که مثل دیگ آش داغ شده ای ، دوست عزیز ،

اولا من بر خلاف افاضات بی معنای جناب عالی ملا نیستم. ثانیا اگر ملا می بودم اول یک دعا می کردم که خداوند ترا یک کمی سر عقل بیاورد که بعد از این نوشته ها را هم عیبی نبود. درست است که همه ی ملاها بعضی از روحانیان با هر نوع پیشرفت مخالف اند اما توی جناب روشنفکر که کارت فقط خوردن و خوابیدن و در وبلاگ ها گشتن است چه گلی به سر مردم زده ای؟ اما شما به عنوان یک روشنفکر حتما توجه دارید که اصلاح امور به تدریج امکان پذیر می شود. همین نظری که شما داده اید و ماشاءالله نشان می دهد که سطح سواد تان از سطح سواد یک غچی هم تجاوز نمی کند می تواند در بهتر شدن دید ما نسبت به مسایلی چون پیش رفت کمک کند. من شما را می شناسم و یک روز افشا خواهم کرد. باز هم تشکر از نظر تان. شادکام باشید ".

و حال یک خبر موثق اما بی تفسیر :

باراک اوباما رئیس جمهور امریکا در تماسی تلفونی با حامد کرزی انتخاب شدن او به عنوان رئیس جمهور افغانستان را تبریک گفت. آقای اوباما گفت : " ما به این نتیجه رسیده ایم که شما باید به کار تان ادامه بدهید. لازم نیست انتخابات را برگزار کنید ، اما برگزار کردن اش زیانی هم ندارد. یک مقدار مصرف دارد که در باره اش با کشورهای عضو ناتو گفت و گو کرده ایم". آقای کرزی ضمن تشکر از رئیس جمهور امریکا در پشت تلفون یک سیشن گریه هم کرد و به زبان فارسی گفت : " هیچ فکر نمی کردم یک سیاه افریقایی این قدر دل رحم داشته باشد".

بنا بر یک خبر دیگر دیروز در سنای امریکا سناتور بیرد و سناتور دیک دوربان با همدیگر شدیدا مشاجره کردند. سناتور بیرد از معاونت قسیم فهیم دفاع می کرد ، در حالی که سناتور دوربان انتخاب او به حیث معاون رئیس جمهور را یک خطای استراتیژیک می خواند. بنا بر استدلال سناتور دوربان - که در جلسه ی دیروز سنا با لباس افغانی حضور یافته بود- با انتخاب فهیم به حیث معاون حوادثی چون لت و کوب شدن محمد حسین فهیمی نماینده ی بلخاب در پارلمان افزایش خواهد یافت. در برابر سناتور بیرد مشکل آقای فهیمی را ناشی از بی احتیاطی خود او دانسته و گفت : او می تواند بعد از این از راه ناهور به بهسود رفته از آنجا از طریق پنجاب و یکاولنگ و دره صوف به بلخاب برود.



۳ نظر:

safrang گفت...

بریلیانت بود. مخصوصا آن سیشن کرزی و اوباما. این ریخته ها و خاصتن این اخبار موثق بی تفسیر هر روز مرا به خنده های گریه دار می اندازد. امید ادامه داشته باشند.

ناشناس گفت...

khili jalib ham nist aqay hatif in tanz haytan

ناشناس گفت...

دوست عزيز!
در مورد لت و کوب آقاي فهيمي!
يک چنين وقايع هر روز در هر گوشه از اين آب و خاک اتفاق مي‌افتند. اما اينکه اگر آقاي فهيمي بتوانند عاملين اين لت و کوب را قانونا مجازات نمايند يک پيروزي براي مردمي است که هر روز زير برچه‌ها و قنداق‌هاي عسکران پوليس به اصطلاح ملي استخوان‌هاشان خورد مي‌شود و هيچ کس هم جوابگو نيست!!!
آقاي فهيمي توفيق اين را داشته که از درد عميق تمام مردم افغانستان به طور فيزيکي و ملموس!!! با خبر شود.