۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۴, پنجشنبه

موثق اما بی تفسیر 8

خبر اول :

محمد قسیم فهیم در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که او هنوز فکر می کند که آن سخن چند سال پیش اش مبنی بر حمایت نکردن مجاهدین از کرزی درست است. خبرنگاری پرسید : "ولی شما پست معاونت رئیس جمهوری را قبول کرده اید و رسما از کرزی حمایت می کنید". آقای فهیم گفت : " درست است. من گفتم که مجاهدین دیگر هرگز از کرزی حمایت نخواهند کرد. نگفتم که من تا زنده ام مجاهد خواهم ماند. گپ را گرفتید؟".


خبر دوم :

نسیم فکرت روزنامه نگار افغان به وطن برگشت. وی به محض رسیدن به کابل اعلام کرد که خاک کابل بهتر از آرد است. یکی از استقبال کننده گان که کمی گیچ شده بود ، گفت : آقای فکرت ! برای خریدن یک بوجی آرد پول می دهند ، در حالی که یک بوجی خاک را از هر جا می توان رایگان به دست آورد. نسیم فکرت در حالی که تبسمی مملو از عشق به وطن را از روی خود پاک می کرد گفت : خوب ، به همین دلیل خاک کابل بهتر از آرد است دیگر. وی همچنین اعلام کرد که کابل جای ترسوها نیست. ترسوها با شنیدن این سخن واسکت های خود را زیر سر خود گذاشته و از شرم مثل کودکان بی تربیت به خواب رفتند.


خبر سوم :

حامد کرزی مدعی شد که حاضر است با رقیبان خود در عرصه ی انتخابات مذاکره کند. وی که در جمع گروهی از طرفداران خود در کمیسیون مستقل برگزاری انتخابات سخنرانی می کرد گفت : " به خدا من حاضرم با مرغ و ماهی هم مذاکره کنم ، چه برسد به هفتاد و سه هزار نفر از برادران که نامزد ریاست جمهوری شده اند". یکی از خدمتگزاران کاخ ریاست جمهوری این سخن آقای کرزی را تایید کرده و گفت : " رئیس صاحب جمهور واقعا با مرغ و ماهی مذاکره می کند. هر روز که من غذای رئیس جمهور را خدمت شان می برم ایشان این طور با مرغ و ماهی سخن می گوید : خوب ، بچیش ماهی تو خو بری معده مه مضر استی. تو ره بخورم یا نخورم. بیا می خورم. پناه بر خدا. تو مرغه خو والله اگه بانم". گفته می شود که رئیس جمهور از داوود نجفی رئیس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات که جمپری هژده جیبه پوشیده بود انتقاد کرد و گفت : فعلا آن قدرش امکان ندارد.


خبر چهارم :

کریم خلیلی معاون رئیس جمهور افغانستان از حوادثی که در کشور گاه گاه پیش می آیند اظهار نارضایتی کرد و گفت : " ما با همه ی توان خود سعی می کنیم که این ها نشوند و ان شاءالله در ماه های آینده شاهد یک نوع تحول خوب برای مردم عزیز کشور خود باشیم. ملت افغانستان ملت خوبی است و خوبی اش در ادامه ی خوبی های گذشته نوید دهنده ی خوبی های بهتر در آینده ی مملکت هست". این سخنان آقای خلیلی قرار است با استقبال پر شور مردم متدین سر ِ پل مواجه شود. بنا بر گزارش ها این مردم متدین عادت دارند این نوع سخنان را با استقبال پر شور مواجه کنند.


خبر پنجم :

جمعی از خواننده گان با وفای وبلاگ حزین ِ " ریخته ها" طی مراسمی خاص از نویسنده ی این وبلاگ قدر دانی کردند. آنان اظهار کردند که از فکاهی های این وبلاگ خیلی خوش شان می آید . نویسنده ی وبلاگ مذکور ضمن تشکر از لطف هواداران خود می خواست بگوید که این وبلاگ فکاهی نیست و او تا کنون در آن هیچ فکاهه یی منتشر نکرده است. اما هواداران ِ مذکور به او اجازه ندادند که به ساحت ِ وبلاگ خود اسائه ی ادب کند و یک صدا گفتند : تو خود ملانصرالدین هستی. نویسنده ی وبلاگ مذکور پس از شنیدن این جمله ی دلگرم کننده شروع کرد به خواندن نوحه ی " من آمده ام که طنز بنیاد کنم ".



۲ نظر:

mehrgan گفت...

wala maa kol li doa farmodim shoma zodtar sahat yab shawid ,maa chi khbar dashtim baa khanom gogosh tamrin aawaz khani mikonid ? sabz wa salamat bmanid

سخیداد هاتف گفت...

مهرگان جان
صاحب این وبلاگ این روزها مصروف تمرین آن خواندن معروف هست که می گوید الا گل دانه دانه الا دانه دانه ندانه دددانه ددانه نه دانه ... چی بود؟ من بدبخت تصنیفی به این خوبی را یاد ندارم.