۱۳۸۸ اردیبهشت ۳۰, چهارشنبه

موثق ، اما بی تفسیر 12

دولت جمهوری اسلامی ایران رسما اعلام کرد که از این پس افغان ها را به عنوان انسان به رسمیت می شناسد. حاج الهام سخن گوی دولت ایران به خبرنگاران گفت که اخیرا یکی از استادان منطق و اپیستمولوژی در خبرگزاری ایسنای این کشور کشف کرده است که :

هر کس که انسان باشد جست و جو گر و جاسوس است

افغان ها جست و جو گر و جاسوس اند

پس افغان ها انسان اند

این مقام دولتی ایران از همه ی مردم ایران خواست که از دادن هر گونه اطلاعات به افغان ها خودداری کنند و تا آنجا که امکان دارد از رو برو شدن با آنان خودداری ورزند. وی در پاسخ به خبرنگاری که از ترس مثل گچ سفید شده بود و می خواست بداند که دولت چه گونه به چنین کشف عظیمی رسیده است ، گفت : " قضیه از این قرار بود که استاد مذکور متوجه شده بود که افغان ها همیشه در جاهای وحشتناک ، در مکان های بدنام و در زباله دانی ها دنبال چیزی می گردند. از سوی دیگر همین استاد سال ها پیش متوجه شده بود که بعضی از ایرانی های نوکر امریکا هم - که اصلا جاسوس بودند- در تحت نام پژوهش گر و غیره در شهر هایی چون قم ، در مدارس مذهبی و در متون فقهی دنبال چیزی می گردند. استاد مذکور متوجه شده بود که هر دوی این گروه ها در مکان های مشابه دنبال چیزی می گردند. وقتی استاد مذکور فعالیت های انسان های ایرانی جاسوس را با با فعالیت های افغان ها مقایسه کرد و پیوند منطقی شان را تشخیص داد ، به کشفی که عرض کردم نایل شد". سخن گوی دولت جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد که حکومت اسلامی ایران از این پس به خود حق می دهد با افغان ها به همان گونه برخورد کند که با انسان ها برخورد می کند. وی اضافه کرد : " ما نمی خواستیم افغان ها را از همه چیز محروم کنیم. خودشان قدر ناشناسی کردند".

بنا بر گزارش ها وزارت خارجه ی افغانستان از این که افغان ها در ایران جاسوسی می کنند از دولت جمهور ی اسلامی ایران معذرت خواست ، اما اتهام انسان بودن شان را به شدت رد کرد. رنگین دادفر اسپنتا ( ردا ) در یک جلسه ی خصوصی در حالی که خود را از شانه ی حامدکرزی آویزان کرده بود گفت : " دوستانی که در این جلسه حضور دارند متوجه نیستند که اگر ما هم قبول کنیم که افغان های مقیم ایران انسان اند این برای ما چه پی آمد های سنگینی خواهد داشت. آن وقت ما مجبور خواهیم شد از آنان دفاع و حمایت کنیم. آیا بودجه ی این کار را داریم؟". در این وقت همه ی حاضران جلسه خواهان تغییر موضوع بحث شدند و از رئیس جمهور خواهش کردند که معاش های شان را یک کمی زیاد تر کند.

۳ نظر:

افغان بلاگر گفت...

سلام
با هر چه مخالف باشیم با افزایش معاش نمی توانیم مخالفت کنیم
پاینده باشید

Mo گفت...

به به جناب سخیداد هاتف. بسیار خوش آمدید به وبلاگ من. می دانید که من ناراحتی قبلی قلبی دارم. اینطور ذوق زده می فرمایید فکری به حال سکته کردن من هم بکنید.

صدایی در سکوت تلخ گفت...

سلام آقای هاتف!
من با شما موافقم! (موافق چی؟! خودم هم نمی دانم!) اما هر چی باداباد من سوم جوزا روز بیچارگان را به تمام بیچارگان جهان تبریک می گویم! دلت خوش میشی دلت دق! ما خو گفتنی خوده گفتیم!