۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۷, یکشنبه

کمیسیون تعبیر خواب

کمیسیون تعبیر خواب در پارلمان افغانستان تشکیل گردید. به دنبال شکایت بسیاری از نماینده گان از مقررات سختگیرانه ی درون پارلمان هیاتی تعیین شد که به این شکایت ها رسیده گی کند. نماینده گان مذکور شکایت داشتند که آنان در میانه ی جلسات به خواب می روند و رویا می بینند ، اما وقتی بیدار می شوند حق ندارند در باره ی خوابی که دیده اند سخن بگویند و در نیتجه رویاهای شان ضایع می شوند. وقتی هم که به خانه می روند ، دیگر چیزی از رویاهای مذکور در خاطر شان نمی ماند. این نماینده گان خواهان تشکیل یک کمیسیون تعبیر خواب شدند. هیات پس از بررسی این شکایت ها به این نتیجه رسید که شکایت های مذکور مشروع اند. در نتیجه کمیسیون تعبیر خواب پارلمان رسما تشکیل گردید.

کمیسیون مذکور همه روزه از ساعت 2 تا 4 بعد از ظهر به تعبیر خواب نماینده گان خواهد پرداخت. در یادداشتی که در این مورد در میان نماینده گان توزیع شد آمده است :

"رویاها عموما بر سه نوع اند : رویای صالحه ، رویای فاسده و رویای بی خاصیت. در رویای صالحه نماینده ی پارلمان خود را مثلا یک لحظه در احاطه ی نمازگزاران و حاجیان می یابد و لحظه یی دیگر با ملایک آسمانی بر فراز ابرها پرواز می کند و برای آن که سبکبال باشد همه ی دارایی های این دنیایی خود را از دست می دهد و با دل و جان رها شده از فتنه های این جهان به سوی معشوق جاودان می شتابد. در رویای فاسده نماینده ی پارلمان تلویزیون خانه ی خود را روشن می کند و رقص زنان و مردان نیمه برهنه را تماشا می کند. آن گاه آن زنان و مردان از صفحه ی تلویزیون خارج شده و در اتاق او قدم می گذارند و در پیش روی او شروع می کنند به رقصیدن. معمولا نماینده در این وقت از خواب بیدار می شود و می بیند که افراد دور و برش به او می خندند. در رویای بی خاصیت نماینده ی پارلمان پلاستیک و فلز بی کاره و دیوار و درخت و خرگادی را در خواب می بیند".

در جای دیگری از این یادداشت آمده است :

" توجه داشته باشید که به عنوان یک اصلی کلی در تعبیر خواب رویای آدم های خوب همیشه صادق است و رویای آدم های بد معنای سرچپه دارد".

در جلسه ی امروز تعبیر خواب یکی از نماینده گان پارلمان که خودش اصرار داشت در کل جهان مانند او آدم پلید یافته نمی شود ، گفت : " من امروز خواب دیدم که صابون را خیال کیک کرده می خورم و می میرم".

نماینده ی دیگری خواب خود را چنین تعریف کرد : " من هر روز بدون استثنا خواب می بینم که دشمنان افغانستان مرا به یک تخته چوب بسته اند و در همان حال سر مرا در سطل پر آب داخل می کنند. نفسم بند می شود و یک چیز بد مزه مثل بلغم در دهان ام می آید". رئیس کمیسیون تعبیر خواب در پاسخ این نماینده گفت :

" شما اگر نمی خواهید این خواب وحشتناک را هر روز ببینید حد اقل وقتی که در مجلس می خوابید انگشتان تان را از دماغ تان بیرون بیاورید".

یکی دیگر از نماینده گان رویای خود را گفت اما کسی از اعضای کمیسیون نتوانست خواب او را تعبیر کند. خواب او چنین بود : " خواب می بنیم که در کنار شتری ایستاده ام که بر پشت اش درخت بادام گل کرده. بر گرد سر این شتر هاله یی از نور دیده می شود. در هر دقیقه صدها نوت صد دالری از پشت سرش می ریزند اما پیش از آن که به زمین برسند تبدیل به خرگوش شده فرار می کنند". این نماینده ی پارلمان را فورا به شفاخانه انتقال دادند.

۱ نظر:

صدایی در سکوت تلخ گفت...

زنده باشی هاتف صیب!
ما خو مجبور شدیم که همه را بخوانیم.
ولله درین کشور هر قسم پارلمان نسب و پارلمانی و پارلمان پیدا می شود. کمیسیون جدید هم حتما که به درد ملت می خورد!!!!!
خدایارت